PENGARUH CELEBRITY ENDORSER SLANK TERHADAP MINAT BERDONASI MASYARAKAT PADA ORGANISASI NON-PROFIT PROFAUNA
Abstract
Celebrity endorser usually promotes only commercial products, it rarely promotes non profit organization cause. The purpose of this research is to find out the influence of celebrity endorser, SLANK, towards the public interest in making donation to non profit organization, PROFAUNA (Protection of Forest & Fauna). From the so many celebrities that support PROFAUNA, SLANK is chosen because it has the biggest number of fans. Online questionaire was used to collect the data using non probability sampling technique. Characteristics of the respondents are that they know about PROFAUNA and SLANK. Sample size is 200 respondents. Partial Least Square (PLS) was used to analyzed the collected data. The main results are that SLANK as celebrity endorser has 15% positive influence on public interest to make donation to PROFAUNA with the dominant celebrity endorser dimension of 0.584.
Makalah yang disampaikan diasumsikan tidak mengandung bahan proprietary yang tidak dilindungi oleh hak paten atau aplikasi paten; tanggung jawab untuk konten teknis dan untuk perlindungan dari bahan proprietary merupakan tanggung jawab penulis dan organisasi mereka dan bukan tanggung jawab dari Jurnal Parsimonia atau Staff Pengelolanya. Penulis utama (pertama/yang sesuai) bertanggung jawab untuk memastikan bahwa artikel tersebut telah dilihat dan disetujui oleh semua penulis lain. Hal ini merupakan tanggung jawab penulis untuk mendapatkan semua izin pelepasan hak cipta yang diperlukan untuk penggunaan setiap materi dalam naskah sebelum pengajuan.