ANALISIS PENGARUH BRAND EXTENSION TERHADAP MINAT BELI PRODUK HUGGIES PADA KONSUMEN IBU RUMAH TANGGA
Abstract
The business world is now experiencing rapid growth, as well as the growing population. The challenge facing marketers today is how to have a great marketing strategy. One of the marketing strategies undertaken by PT. Kimberly Clark is a brand extension. The purpose of this research is to examine the variable of brand extension that influence to buying interest, which is done by using the component of brand extension that is: 1) Similarity or similarity with the product of origin, 2) Reputation or ability owned by company to increase the value of society or consumer, 3) Perceived quality or consumer judgment about the superiority of a product, 4) Innovativeness is the ideas the company spends on creating new services and products. Data analysis used in this research is through multiple linear regression analysis method. The results showed that 200 respondents consumers of housewives are not interested to buy Huggies brand extension products. he results show that the interest in purchasing Huggies extension product is not affected by similarity, reputation, perceived quality, and innovativeness
Makalah yang disampaikan diasumsikan tidak mengandung bahan proprietary yang tidak dilindungi oleh hak paten atau aplikasi paten; tanggung jawab untuk konten teknis dan untuk perlindungan dari bahan proprietary merupakan tanggung jawab penulis dan organisasi mereka dan bukan tanggung jawab dari Jurnal Parsimonia atau Staff Pengelolanya. Penulis utama (pertama/yang sesuai) bertanggung jawab untuk memastikan bahwa artikel tersebut telah dilihat dan disetujui oleh semua penulis lain. Hal ini merupakan tanggung jawab penulis untuk mendapatkan semua izin pelepasan hak cipta yang diperlukan untuk penggunaan setiap materi dalam naskah sebelum pengajuan.