ANALISIS PENGARUH KARAKTERISTIK PERUSAHAAN DAN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY TERHADAP AGRESIVITAS PAJAK PADA PERUSAHAAN TAMBANG
Abstract
The purpose of this study is to determine the effect of corporate characteristics and Corporate Social Responsibility to corporate tax aggressiveness. The legitimacy theory is used in this research as the grand theory. To see how the company can implement the expectations and demands of the community in the implementation of its business, CSR is regarded as an addition to the company's information as well as the community's demands for the reciprocity of the company. Characteristics of companies used in this study is profitability, inventory intensity, capital intensity and leverage on tax aggressiveness. The research is conducted in mining sector companies listing on BEI in 2013-2015. The number of sample is 18 companies, with non-probability sampling method, with purposive sampling technique. The research used descriptive analysis technique and multiple linear regression analysis. The result of this research is that there is no significant relationship between dependent variable with independent variable.
Makalah yang disampaikan diasumsikan tidak mengandung bahan proprietary yang tidak dilindungi oleh hak paten atau aplikasi paten; tanggung jawab untuk konten teknis dan untuk perlindungan dari bahan proprietary merupakan tanggung jawab penulis dan organisasi mereka dan bukan tanggung jawab dari Jurnal Parsimonia atau Staff Pengelolanya. Penulis utama (pertama/yang sesuai) bertanggung jawab untuk memastikan bahwa artikel tersebut telah dilihat dan disetujui oleh semua penulis lain. Hal ini merupakan tanggung jawab penulis untuk mendapatkan semua izin pelepasan hak cipta yang diperlukan untuk penggunaan setiap materi dalam naskah sebelum pengajuan.