Pengaruh kualitas produk,kualitas pelayanan,store atmosphere dan customer experience terhadap kepuasan pelanggan di sepasi coffee
Abstract
The rapid growth of the coffee shop industry in Purwokerto has intensified competition, prompting business owners to understand the factors that influence customer satisfaction in order to maintain their existence. This study aims to analyze the influence of product quality, service quality, store atmosphere, and customer experience on customer satisfaction at Sepasi Coffee. A quantitative approach was used, employing a survey method by distributing questionnaires to 110 respondents selected through snowball sampling. The data were analyzed using multiple linear regression with the help of SPSS 25. The results of the study indicate that all four independent variables simultaneously have a significant effect on customer satisfaction. Partially, product quality, service quality, store atmosphere, and customer experience each have a positive and significant impact on customer satisfaction. These findings suggest that implementing strategies focused on improving product quality, responsive service, a comfortable store atmosphere, and a pleasant customer experience can enhance consumer satisfaction. The results also support the Stimulus-Organism-Response (SOR) theory, which explains that stimuli from the store environment affect customer emotions, leading to satisfaction behavior. Therefore, it is recommended that Sepasi Coffee’s management maintain and further develop the elements that positively contribute to the overall customer experience.
References
Armila, J. . S. P. H. . & D. R. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk, Dan Customer Experience Terhadap Kepuasan Pelanggan Produk Tepung Segitiga Di Pt Karya Boga Sari Abadi Pekanbaru. LUCRUM: Jurnal Bisnis Terapan, 3(3), 2828–7975.
Aziezy, E., Pahlevi, A., Suzana, A. J., PK, D. S., Surveyandini, M., & Purnomo, S. D. (2024). Why is Beauty Youtuber so Popular?. International Review of Management and Marketing, 14(5), 193-204.
Ekomadyo, Agus S. (2020). Bandung Kota Kafe: Produksi Ruang Kafe oleh Komunitas Kopi di Kota Paris van Java. Antologi Kota Indonesia #2.
Hanif, M., Limakrisna, H. N., & Anggraen, A. F. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Store Atmosphere Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Kafe Carita Kopi Tamansari Kota Bandung. Modena: Multidisiplinary Of Management Journal, 1(1), 90-120.
Irawan Lubis, M. F., Aslami, N., & Tambunan, K. (2023). Pengaruh Harga, Pelayanan Dan Customer Experience Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Cafe Pascho Pematangsiantar. Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi (MEA), 7(2), 872–882. https://doi.org/10.31955/mea.v7i2.3074
Mariansyah, A., & Syarif, A. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Cafe Kabalu. Jurnal Ilmiah Bina Manajemen, 3, 2.
Mastarida, F. (2023). Hubungan Kualitas Layanan, Pengalaman Konsumen, Kepuasan Konsumen, dan Loyalitas Konsumen: Model Konseptual. Journal of Economics and Accounting, 3(3), 521–526. https://doi.org/10.47065/arbitrase.v3i3.702
Pangestu, V. B. A., & Hayuningtias, K. A. (2024). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan Dan Store Atmosphere Terhadap Kepuasan Pelanggan. Management Studies and Entrepreneurship Journal, 5(1), 1349–1359. http://journal.yrpipku.com/index.php/msej
Rachman, M. (2021). Manajemen Pelayanan Publik. Jakarta: CV. Tahta Media Group.
Ramadhan, D., & Mahargiono, P. B. (2020). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Store Atmosphere Dan Lokasi Terhadap
Kepuasan Pelanggan Pada Tepi Barat Rumah Kopi Rungkut Surabaya. Jurnal Ilmu Dan …, 9(5), 2. http://jurnalmahasiswa.stiesia.ac.id/index.php/jirm/article/view/3072
Ulhaq, M. D., Albayhaqi, R., Agusinta, L., & Fachrial, P. (2020). Customer Satisfaction Of Pt. Jne Express Jakarta During Covid-19 Situation. Advances in Transportation and Logistics Research, 3, 220–224.
Wardhana, F. A., & Sitohang, F. M. (2021). Pengaruh produk, harga, tempat dan store atmosphere terhadap kepuasan pelanggan pada warkop benpadang sidoarjo. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen (Jirm), 10(3).

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Makalah yang disampaikan diasumsikan tidak mengandung bahan proprietary yang tidak dilindungi oleh hak paten atau aplikasi paten; tanggung jawab untuk konten teknis dan untuk perlindungan dari bahan proprietary merupakan tanggung jawab penulis dan organisasi mereka dan bukan tanggung jawab dari Jurnal Parsimonia atau Staff Pengelolanya. Penulis utama (pertama/yang sesuai) bertanggung jawab untuk memastikan bahwa artikel tersebut telah dilihat dan disetujui oleh semua penulis lain. Hal ini merupakan tanggung jawab penulis untuk mendapatkan semua izin pelepasan hak cipta yang diperlukan untuk penggunaan setiap materi dalam naskah sebelum pengajuan.